2018. febr. 1.

Szelfi-láz

Kedvenc lapom a Nők Lapja egyik januári számában olvastam Balázs-Piri Krisztina nagyszerűen, mozaik formában  összeállított kis cikkeit a szelfizés árnyalatairól.

Ír arról, hogy az év szava lett a "selfie", hogy bekerült az Oxford Dictionarybe, hogy magyarosodott: szelfi. Ír arról, hogy milyen balesetveszélyeket rejt, és mennyi halálos áldozata lett a gondatlan szelfizésnek. Ír a híres emberek eseteiről, még a pápa is szelfizett. Ír a jogi következményeiről, amikor kérdezés nélkül tesznek közzé nem engedélyezett képeket.
Érdeklődéssel olvastam és jól szórakoztam. De amikor ahhoz a részhez értem, amikor gyerekek szelfi-lázához értem, elkomorodtam, mert nagyon ismerősnek találtam a dolgot saját környezetemből is. Én, mint tanító, úgy érzem ki kell emelnem ezt a részt.

Idézem a cikket.

" A műfaj 18-24 év közöttiek - többségben nők-  körében a legnépszerűbb. A szakemberek a legveszélyesebbnek a tinédzser lányok esetében tartják a szelfizést, mivel a kutatók szerint az ő önértékelésük attól függ, milyen visszajelzéseket kapn ak a képeikre. Azok a lányok, akik pozitív reakciókat olvasnak, értékesnek gondolják magukat. Negatív visszajelzések esetében azonban képesek magukba zuhanni. De még a sok jó visszajelzés sem mindig segít a helyes önkép kialakításában. Minél több a lájk, készítője annál inkább meg akar annak felelni. Ráadásul a celebek művészi gondossággal kivitelezett szelfijeit tartják mintának. Ezek testképzavrt idézhetnek elő"

Amit hozzátennék:

A FB hírfolyamát görgetve nagyon sokszor felbukkan egy-egy régebbi tanítványom, aki most 7-8-9. osztályos lehet, mély- vagy annak tűnő- dekoltázzsal, full sminkben. Ilyenkor, mintha arcul ütnének, olyan hirtelen rossz érzésem lesz. Persze, hogy nem lájkolom, sőt inkább odaírnám a kommentbe:  NE CSINÁLD! 
A smink alól még a kislány jön át. Ezzel nem látszanak sem felnőttebnek, sem szebbnek, sem szexibbnek. Csak egy buta kislánynak.

Persze vannak aranyos szelfik, amit miért is ne osztanának meg. Barátokkal, családdal, kedvenccel, jópofa szituációban, szép háttérrel, izléses, emberi, senkit meg nem bántó szelfiket szívesen néz meg mindenki.
A szülőket inteném arra, hogy néha nem árt ránézni csemetéjük idővonalára.
Az újságírónő gondolatával azonosulok: " Bánjunk csínján a szelfikkel!"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Örömmel fogadom a véleményedet!